In tijden van crisis is gebruikt kantoormeubilair populairder dan ooit. En dat heeft twee redenen. Het aanbod gebruikt kantoormeubilair is enorm groot, omdat in tijden van crisis veel bedrijven over de kop gaan. De tweede reden vinden we terug in de voorzichtigheid van de consument. Een startend ondernemer is op de hoogte van de mogelijkheid om gebruikt kantoormeubilair aan te schaffen, waarbij de kwaliteit zo goed als gelijk is aan de nieuwe producten.
Het komt er op neer dat ‘gebruikt kantoormeubilair’ steeds meer zijn intrek heeft genomen in de zakenwereld. Begrijpelijk ook, als we kijken naar de verschillende assortimenten die worden aangeboden op het internet. Bij de aanschaf van gebruikte archiefkasten, bureaus en bureaustoelen valt er (bijna) niets af te zien aan gebruikersschade. Bedrijven die net voor hun faillissement het complete assortiment kantoormeubelen vernieuwd hebben zorgen ervoor dat de startende ondernemer kan profiteren van goed geprijsde tweedehands kantoormeubelen die ondanks dat zij weinig gebruikt zijn, minder dan de helft van de nieuwwaarde moeten kosten.
Waar opletten bij gebruikt kantoormeubilair?
Wij raden aan om de producten altijd goed te bekijken bij aanschaf. Vraag gerust aan de verkoper van de kantoormeubelen waar deze kantoormeubelen vandaan komt. Zijn deze opgekocht bij een faillissement (wat meestal het geval is) en hoe lang zijn de meubels ongeveer in gebruik geweest? Ook is het verstandig te vragen of er onderhoud gedaan is aan de meubelen. Kantoormeubelen specialisten laten vaak gebruikt kantoormeubilair opknappen, opnieuw stofferen (bureaustoelen) of op een andere manier bewerken.
Goede prijs
Op het moment dat je een heel kantoor wil inrichten is het altijd verstandig om even te bellen met de kantoormeubelen-handelaar. Zo zijn er altijd wel mogelijkheden om bij een groter assortiment een offerte aan te vragen waarbij korting mogelijk is.
Welk bedrijf?
Er zijn steeds meer bedrijven op de markt te vinden die handelen in kantoormeubelen. Zowel in nieuw- als gebruikt kantoormeubilair neemt de concurrentie erg toe. Zelf raden wij VG Trading (Huizen, Noord-Holland) aan. Zij hebben een groot assortiment gebruikt kantoormeubilair en bieden dit tegen een scherpe prijs aan. Verder kun je altijd even telefonisch contact met ze opnemen, waar niet al het ingekochte kantoormeubilair op de webshop te vinden is, wegens het sterk variërende assortiment. Bekijk hier de website van VG Trading.
Wat is kantoormeubilair?
Kantoormeubilair zijn meubels die speciaal ontworpen zijn voor gebruik op kantoor. Hierbij kun je denken aan bureaus, stoelen, kasten, tafels en accessoires zoals verlichting. Kantoormeubilair is vaak ergonomisch ontworpen om comfortabel en gezond werken mogelijk te maken.
Hoe mijn kantoor inrichten?
Bij het inrichten van een kantoor is het belangrijk om rekening te houden met verschillende factoren, zoals de beschikbare ruimte, het aantal medewerkers en de werkzaamheden die verricht worden. Het is bijvoorbeeld belangrijk om voldoende werkruimte te creëren en om te zorgen voor goede verlichting en ventilatie. Daarnaast is het belangrijk om te investeren in ergonomische bureaustoelen en bureaus om gezond en comfortabel werken te bevorderen. Ook kan het gebruik van planten en kunst de sfeer en uitstraling van het kantoor verbeteren.
Wat heb je nodig om een kantoor in te richten?
Om een kantoor in te richten heb je kantoormeubilair nodig, zoals bureaus, stoelen en kasten. Daarnaast zijn ook accessoires zoals verlichting, planten, kussens en kunst belangrijk om het kantoor sfeervol in te richten. Het is ook belangrijk om te zorgen voor voldoende opbergruimte en om te investeren in goede apparatuur zoals computers, printers en telefoons. Verder is het belangrijk om te zorgen voor goede bekabeling en om te investeren in eventuele software en andere tools die nodig zijn voor het werk.